Partner serwisu
26 czerwca 2014

Nie kupuj kota w worku – wybierz pewny cement

Kategoria: Cement i wapno

– Chcemy bronić Kowalskiego przed niekorzystnym zjawiskiem, jakim jest podrabiany cement. Część nierzetelnych producentów żeruje na pozytywnej konotacji słowa „cement”, które kojarzone jest z produktem o wysokiej jakości. Na worku dużymi literami napisane jest cement, a pod spodem – małym druczkiem – mieszanka cementowo-popiołowa. Badania demoskopowe pokazują, że przeciętny klient w ogóle nie zwraca uwagi na te napisy. My przestrzegamy, aby nie kupować kota w worku – podkreśla Jan Deja, dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu.

Nie kupuj kota w worku – wybierz pewny cement

– Jesteśmy poważnym przemysłem, potrafimy otwarcie rozmawiać o naszych dobrych perspektywach i zagrożeniach. Prowadzimy odpowiedzialne przedsiębiorstwa, inwestując dziesiątki miliardów złotych i zrozumiałe jest, że na biznes nie możemy patrzeć z pozycji przysłowiowej firmy „Krzak”, która dziś funkcjonuje, a jutro jej nie ma – opisuje działanie przemysłu cementowego Jan Deja. – Produkujemy wyrób, który jest zazwyczaj „ukryty” w betonie. Poza składem budowlanym bardzo rzadko go widzimy. Jesteśmy usatysfakcjonowani dopiero, kiedy produkowany przez nas produkt zostanie prawidłowo zastosowany w produkcji betonu – wyjaśnia profesor Deja.

Przestroga dla Kowalskiego

Jan Deja podkreśla, że Stowarzyszenie Producentów Cementu jest zainteresowane tym, aby konsumenci na rynku kupowali wyłącznie sprawdzonej jakości produkt. – Dotyczy to przede wszystkim cementu workowanego, gdzie obserwujemy od kilku ładnych lat – w przeciwieństwie od Europy Zachodniej – falę producentów, którzy oferują produkty podrabiane, niepewnej jakości. Są to wyroby, które nie spełniają kryteriów zakładanych dla cementów, i które nie powinny być używane w konstrukcjach betonowych. Chcemy bronić Kowalskiego przed niekorzystnym zjawiskiem, jakim jest podrabiany cement – mówi dyrektor biura Stowarzyszenia Producentów Cementu.

Warto stawiać na „Pewny Cement”

Warto zwracać uwagę i wiedzieć, jaki produkt się kupuje. – Od kilku lat prowadzimy kampanię „Pewny cement”, której znakiem jest pomarańczowa strzałka. Znak ten posiadają wyroby, podlegające nie tylko kontroli na etapie produkcji, ale również poddawane weryfikacji na etapie dystrybucji – akredytowane laboratorium pojawia się w składzie budowlanym, kupuje worki z cementem, dokonuje badań i stwierdza, czy producent dostarcza rzeczywiście ten produkt, który zadeklarował – kończy Jan Deja.

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ