Jest decyzja środowiskowa dla obwodnicy Strykowa
Uzyskaliśmy decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla obwodnicy Strykowa w ciągu drogi krajowej nr32 (DK32). Decyzja ta zatwierdza przebieg obwodnicy i pozwala na ogłoszenie postępowania przetargowego na realizację inwestycji w systemie Projektuj i buduj. Planujemy, że postępowanie ogłosimy w połowie 2021 roku. Obwodnica Strykowa została ujęta w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.

Miasto omija od południa
Obwodnica o długości ponad trzech kilometrów będzie przebiegać po południowej stronie Strykowa i poprzez rondo włączy się do istniejącej drogi krajowej nr 32.
Obwodnica Strykowa w ciągu DK32 - orientacja
Bezpieczeństwo i komfort
Podstawowym celem budowy obwodnicy Strykowa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki przejeżdża przez miasto. Jest to ruch na osi wschód-zachód. Realizacja tej inwestycji jest istotna, ponieważ po otwarciu odcinka drogi ekspresowej S5 z węzłem w Stęszewie zmieniła się sytuacja ruchowa. Dogodny wyjazd z Poznania drogą S5 generuje większe natężenie ruchu na DK32.
Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samej miejscowości. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu, w szczególności pomiędzy Poznaniem, Grodziskiem Wielkopolskim czy też Wolsztynem. Droga ta stanowi ważne połączenie pomiędzy Poznaniem a Zieloną Górą.
Program budowy 100 obwodnic w województwie wielkopolskim
W ramach Programu w województwie wielkopolskim powstanie łącznie osiem obwodnic:
Gostynia w ciągu drogi krajowej nr 12,
Koźmina Wielkopolskiego w ciągu drogi krajowej nr 15,
Krotoszyna, Zdun i Cieszkowa w ciągu drogi krajowej nr 15,
Kamionnej w ciągu drogi krajowej nr 24,
Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25,
Strykowa w ciągu drogi krajowej nr 32,
Żodynia w ciągu drogi krajowej nr 32,
Grzymiszewa w ciągu drogi krajowej nr 72.
Komentarze