Partner serwisu
16 grudnia 2020

Doosan celuje w pierwsze miejsce z serią ładowarek kołowych „DL-7”

Kategoria: Aktualności

Firma Doosan Infracore Europe wprowadziła na rynek nową serię ładowarek kołowych „DL-7”, prezentując kompletną ofertę maszyn nowej generacji z nagradzaną konstrukcją, napędzanych potężnymi silnikami zgodnymi z normą Stage V, zapewniającymi większą produktywność, mniejsze zużycie paliwa i niski koszt użytkowania, co łączy się z komfortowym miejscem pracy i doświadczeniem operatora.

Doosan celuje w pierwsze miejsce z serią ładowarek kołowych „DL-7”

W pierwszej fazie wdrażania serii DL-7 na rynek wprowadzanych jest siedem nowych modeli – DL280-7, DL320-7, DL380-7, DL420-7, DL480-7, DL550-7 oraz DL580-7, a cztery kolejne modele, DL200-7, DL220-7, DL250-7 i DL420CVT-7 które zostaną wprowadzone na rynek w 2021 roku.

Charlie Park, dyrektor generalny Doosan Infracore Europe, zauważa: „Firma Doosan zaprezentowała swoje pierwsze ładowarki kołowe w 1989 roku. Przez kolejne 31 lat firma stale inwestowała w naszą pozycję wiodącej globalnej marki w branży ładowarek kołowych. W tym czasie inżynierowie Doosan stale wprowadzali innowacje i rozwijali naszą ofertę ładowarek kołowych.   

„Nasze nowe modele z serii DL-7 są wynikiem ciągłej pracy i zostały zaprojektowane na nowo. Słuchaliśmy uważnie naszych europejskich klientów i podeszliśmy innowacyjnie do każdego aspektu naszych dotychczasowych ładowarek kołowych, aby dostarczyć rozwiązania, które były im potrzebne. Dzięki temu nowe ładowarki kołowe DL-7 zapewniają wyższy poziom satysfakcji klienta w zakresie najlepszego na rynku komfortu operatora, zużycia paliwa, wydajności i wytrzymałości. Innowacyjne technologie zastosowane w serii DL-7 wyraźnie odróżniają nasze produkty od konkurencji.”

Nowa nagradzana konstrukcja

Nowa seria DL-7 jest efektem pierwszego przeprojektowania oferty ładowarek kołowych Doosan od 10 lat, w ramach którego w szczególności zewnętrzna konstrukcja przeszła całkowitą przemianę. Nowa konstrukcja zewnętrzna została zastosowana we wszystkich modelach serii DL-7, tworząc efekt trójwymiarowy dzięki innowacyjnemu kształtowi pokrywy i żywy, dynamiczny wizerunek całej serii. Seria zdobyła globalne uznanie, wygrywając niemiecką nagrodę 2020 iF Design Award, jedną z trzech najważniejszych nagród projektowych na świecie, oraz „Best of the Best” na koreańskiej gali PIN UP Design Awards.

Większa wydajność i wszechstronność

Nowa konstrukcja łyżek zapewniająca o 7% większą pojemność gwarantuje, że nowe ładowarki kołowe Doosan DL-7 oferują łatwiejsze i szybsze ładowanie dzięki łyżkom o maksymalnych pojemnościach 2,8 do 6,4 m3. Pozwala to osiągnąć zwiększoną wydajność w szerokim zakresie przenoszenia materiałów.

Dotyczy to transportu i dostawy ziemi, piasku, kruszywa i innych materiałów w przemyśle, recyklingu, przetwórstwie odpadów, budownictwie, wyburzaniu, górnictwie oraz kamieniołomach. Doosan oferuje też szeroki wybór wyposażenia opcjonalnego, które zapewnia lepsze dopasowanie do różnych zastosowań, co dodatkowo zwiększa wydajność.

Ramię podnoszące z układem kinematycznym typu Z zapewnia dużą moc wyrywającą i udźwig, co przydaje się w przypadku ciężkich materiałów, a duży kąt zrzutu pozwala na efektywny wyładunek materiałów lepkich. Opcjonalne ramię do wysokiego podnoszenia dostępne jest dla zastosowań wymagających wyższych wysokości zrzutu i większej wszechstronności.

Ładowarki DL-7 wyposażone są też w płynnie działający i responsywny układ hydrauliczny oraz złącza pomocniczego układu hydraulicznego.

Wszystkie nowe ładowarki kołowe DL-7 wyposażone są w standardzie w trzycewkowy zawór z funkcją regulowanego przepływu i blokady dla osprzętu napędzanego hydraulicznie. Operatorzy mogą z łatwością sterować osprzętem hydraulicznym za pośrednictwem przełącznika proporcjonalnego na joysticku. Dostępne są też różne rodzaje opon diagonalnych i radialnych najlepszych globalnych producentów, które dostosowane są do szerokiego zakresu zastosowań i warunków.

Dodatkowo nowe ładowarki kołowe można zamówić z różnymi przeciwwagami; do wyboru są opcje 300, 400 lub 500 kg, w zależności od zastosowania.

Doskonała widoczność operatora

Nowa kabina oferuje znacznie ulepszone pole widzenia ze strony operatora dzięki ograniczeniu „martwych punktów” wokół kabiny oraz zastosowaniu okien większych o 14% w porównaniu z poprzednimi modelami DL-5. Ładowarki kołowe DL-7 oferują również jako wyposażenie opcjonalne elektrycznie regulowane tylne lusterka dla zwiększonego bezpieczeństwa. Światła robocze LED są zamontowane na kabinie (standardowo cztery z przodu i z tyłu, opcjonalnie sześć z przodu i z tyłu). Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych światła LED na tylnej pokrywie silnika mają automatyczną funkcję antykolizyjną używaną podczas cofania.

Jako wyposażenie opcjonalne dostępna jest sprężarka powietrza z dmuchawą, która jest montowana w kabinie dla ułatwienia dostępu. Jest to potężne narzędzie, którego można użyć do wyczyszczenia kabiny w dowolnym momencie.

Nowa przestronna i ergonomiczna kabina

Wewnątrz kabiny ładowarki kołowe DL-7 oferują znacznie wyższy komfort operatora, lepszy układ kierowniczy i zaawansowany elektroniczny układ sterowania. Za pomocą nowego systemu inteligentnego kluczyka Doosan na panelu sterowania kabiny operator może uruchomić maszynę bez użycia kluczyka, co zapobiega kradzieży maszyny. System inteligentnego kluczyka umożliwia zdalne sterowanie drzwiami, blokowanie i odblokowanie drzwi, zwalnianie drzwi, wyszukiwanie oraz inne funkcje. Panel sterowania posiada również dwa gniazda USB.

Nowa kabina wyposażona jest w fotel Grammer Actimo XXL z pełną regulacją amortyzacji w poziomie i w pionie, pneumatyczną podporą oraz podgrzewaniem w standardzie. 3-punktowy pas bezpieczeństwa z ikonami alarmu na ekranie dotykowym Doosan Smart Touch 8 oraz na panelu wskaźników, który ma teraz nowy wygląd oraz został wyposażony w szybę z powłoką antyrefleksyjną.

Nowy joystick EMCV (elektryczny główny zawór sterujący) wbudowany w podłokietnik to kolejna standardowa funkcja w kabinie, która umożliwia operatorowi płynne i precyzyjne sterowanie ramieniem podnoszącym i osprzętem ładowarek kołowych. Funkcje dostępne za pośrednictwem systemu EMCV obejmują automatyczny powrót do położenia kopania, przechylania łyżki, pozycję zatrzymania nagarniania łyżką i zapobieganie wstrząsom dla większej wygody operatora.

Ergonomiczny joystick zaprojektowany z myślą o zagwarantowaniu operatorowi bardziej precyzyjnego sterowania, co zmniejsza zmęczenie, może być regulowany i ustawiany zgodnie z preferencjami operatora za pośrednictwem ekranu dotykowego Doosan Smart Touch. Łatwy w użytkowaniu i czytelny w każdych warunkach ekran zapewnia dostęp do wszystkich najważniejszych ustawień i informacji w jednym miejscu.

W ramach dostępnych na wyciągniecie ręki informacji jest obraz z tylnej kamery, dane z systemu ważącego, sterowanie HVAC (ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja), radio i urządzenia Bluetooth (przesyłanie muzyki, zestaw głośnomówiący) oraz funkcja pomocy dla operatora.

Przeprojektowane wnętrze jest o wiele bardziej przestronne, ciche i komfortowe, co poprawia bezpieczeństwo i produktywność operatora oraz umożliwia mu zachowanie skupienia podczas pracy. Operator ma też do dyspozycji więcej miejsca na nogi, powiększony schowek i schowek chłodzący oraz usprawnioną klimatyzację (ze zoptymalizowanym przepływem powietrza). 

Większa wydajność

Układ odłączania obciążenia LIS (Load Isolation System) zapewnia płynną jazdę i większą wygodę operatora oraz większą wydajność dzięki poprawionej stabilności podczas ruchu ładowarki. Ramię podnoszące jest amortyzowane przez akumulator hydrauliczno-pneumatyczny połączony z układem hydraulicznym podnoszenia, który działa jak amortyzator. Do wynikających z tego korzyści należą skrócone czasy cykli i większa oszczędność paliwa podczas załadunku i przenoszenia.

Dzięki automatycznej pięciobiegowej skrzyni biegów PowerShift i lepszej przyczepności dzięki hydraulicznej blokadzie mechanizmu różnicowego (HDL) dostępnych w standardzie, model DL-7 działa wyjątkowo dobrze, szczególnie w trudnych warunkach. Hydrauliczna 100% blokada mechanizmu różnicowego może być automatycznie aktywowana przy pełnym momencie obrotowym bez żadnego działania wymaganego od operatora.

Opcjonalna niezależna chłodnica oleju utrzymuje niską temperaturę w przednim i tylnim moście, filtruje olej i wydłuża okres eksploatacji elementów mostu, w szczególności przy wymagających zastosowaniach, jak np. transport na duże odległości i przy wysokich temperaturach.

Usprawniono też układ napędowy, aby zapewnić operatorom najlepszą sterowność i większe prędkości, dzięki czemu ładowarka szybko i bezpiecznie osiąga maksymalną prędkość 40 km/h.

Pełna gwarancja 3-letnia/na 5000 godzin w standardzie

Zmodernizowany wraz z najważniejszymi elementami układ hydrauliczny gwarantuje lepszą wytrzymałość i dłuższą eksploatację. Aby zapewnić klientowi większy spokój, niezawodne ładowarki kołowe DL-7 wysokiej jakości objęte są pełną gwarancją na 3 lata lub 5000 godzin.

Optymalizacja zużycia paliwa

Dzięki mocy zapewnianej przez 6-cylindrowy silnik Scania Stage V ładowarki kołowe DL-7 zapewniają o 5% mniejsze spalanie paliwa w porównaniu do maszyn poprzedniej generacji, jednocześnie gwarantując imponującą moc i moment obrotowy.

Nowe silniki spełniają wymagania normy Stage V dotyczące emisji bez konieczności stosowania układu recyrkulacji spalin (EGR) dzięki technologiom selektywnej redukcji katalitycznej i utleniania katalitycznego oraz filtrowi cząstek stałych (DPF). Okres oczyszczania z sadzy w filtrze DPF został wydłużony do ponad 6000 godzin, a operator otrzymuje pełne informacje o statusie DPF dzięki wskaźnikowi poziomu sadzy wyświetlanym na nowym ekranie dotykowym w kabinie.

Dzięki brakowi konieczności stosowania EGR oraz możliwości wyboru nowych trybów zasilania (SAT2, Standard lub Power) najnowsza technologia kontroli mocy SAT2 automatycznie skanuje aktywność maszyny i dostosowuje moc wyjściową silnika na podstawie analizy ciśnienia wysięgnika, ciśnienia pompy i mocy wyjściowej wału w czasie rzeczywistym.

Inteligentny system sterowania Doosan (DSGS) to nowa funkcja, która analizuje sposób jazdy i zachowanie operatora i pomaga mu uzyskać optymalne zużycie paliwa. DSGS zapewnia ocenę i przewodnik (wykres oceny) dotyczące sposobu jazdy operatora, które przedstawiają ekonomię paliwa, wydajność i wytrzymałość w odpowiednich kategoriach.

Wykres oceny pokazuje poziom wydajności

Pomarańczowy, 0-50% = zdecydowanie zalecane jest usprawnienie ustawień

Żółty, 50-70% = zalecane jest usprawnienie ustawień

Zielony, 70-100% = dobry sposób pracy i odpowiednie ustawienia

System zarządzania flotą DoosanCONNECT w standardzie

Ładowarki kołowe DL-7 posiadają fabrycznie zainstalowany najnowszy bezprzewodowy system zarządzania flotą DoosanCONNECT TMS2.0. Zaprojektowany specjalnie dla maszyn Doosan nowy system DoosanCONNECT dostarcza, poprzez satelitę i sieci komórkowe, obszerne informacje na temat wydajności maszyny.

System DoosanCONNECT to rozwiązanie do zarządzania flotą i zasobami przez sieć, niezwykle przydatne w przypadku sprawowania kontroli nad wydajnością i bezpieczeństwem pracy maszyn, podkreślające znaczenie konserwacji zapobiegawczej. 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ