Partner serwisu
16 grudnia 2020

Zakończenie prac przy nasuwaniu ustroju nośnego estakady na odcinku S7 Szczepanowice-Widoma

Kategoria: Aktualności

W dniu dzisiejszym Mota-Engil Central Europe zakończyła prace przy nasuwaniu ustroju nośnego estakady na odcinku S7 Szczepanowice-Widoma. Jest to najdłuższy obiekt inżynieryjny tego 13-kilometrowego odcinka, realizowanego w Małopolsce.

Zakończenie prac przy nasuwaniu ustroju nośnego estakady na odcinku S7 Szczepanowice-Widoma

Prawie 700-metrowa estakada jest głównym elementem mostowym drogi. Umożliwi przejazd nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. W przeciągu kilku miesięcy zrealizowano łącznie 28 podpór, które zostały posadowione na wbijanych żelbetowych palach prefabrykowanych o łącznej długości około 16 km. Maksymalna wysokość niektórych filarów sięga nawet 13,75 m.  Obiekt został zaprojektowany jako trzynastoprzęsłowy sprężony ustrój skrzynkowy jednokomorowy. Maksymalna rozpiętość  przęsła wynosząca 57,5 m, niweleta drogi oraz jej usytuowanie w obrębie obiektu pozwoliły na realizację ustroju nośnego estakady w technologii nasuwania podłużnego. W przeciągu zaledwie 8,5 miesiąca zrealizowano łącznie 1370,73 mb ustroju nośnego. Łączna długość konstrukcji nasuwanej to 681,43 m dla jezdni lewej oraz 689,30 dla jezdni prawej.  Przy budowie estakady zużyto 25500 m3 beton, 4300 to stali zbrojeniowej oraz  743 ton stali sprężającej. Każda z konstrukcji była podzielona na 25 segmentów a ich realizacja począwszy od etapu 4 segmentu prowadzona była w cyklach tygodniowych. W dalszej kolejności Wykonawca przystąpi do wymiany łożysk ślizgowych na docelowe oraz sprężenia konstrukcji kablami zewnętrznymi.

 

źródło: www.mota-engil-ce.eu
fot. www.mota-engil-ce.eu
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ