Partner serwisu
24 listopada 2020

Beton CEMEX na budowie tunelu pod Świną

Kategoria: Aktualności

CEMEX Polska dostarcza beton na realizację kluczowej inwestycji komunikacyjnej w Świnoujściu, jaką jest budowa tunelu drogowego pod cieśniną Świna. Rozpoczęcie drążenia tunelu planowane jest na wiosnę 2021 roku, jednak od marca br. Mobilne Wytwórnie Betonu CEMEX produkują specjalistyczne betony towarowe, spełniające kluczowe kryteria technologiczne.

Świnoujście to wyjątkowe miasto w Polsce, położone na 44 wyspach, skomunikowanych między sobą głównie drogą wodną. Podróżowanie w Świnoujściu, pomiędzy największymi wyspami miasta, czyli Uznam i Wolin jest możliwe jedynie promem, co od lat stanowi dużą niedogodność dla mieszkańców miasta oraz turystów i przedsiębiorców.

Budowa tunelu pod Świną ma na celu ustanowienie sprawnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy kluczowymi wyspami. Na potrzeby realizacji projektu, generalny wykonawca budowy, tj. konsorcjum firm z grupy PORR i firmy Gülermak podjął współpracę z producentem betonu towarowego, CEMEX Polska nad dostawami specjalistycznych betonów, w tym szybkowiążącego betonu PROMPTIS, betonu posadzkowego FIBRON oraz betonu kontraktorowego o podwyższonej wodoszczelności, w klasie C30/37. Ten typ betonu stosowany jest w realizacjach specjalnych elementów podwodnych i charakteryzuje się ciekłością oraz samozagęszczalnością pod własnym ciężarem, umożliwiającą wypełnianie zbrojeń w nietypowych i trudnych warunkach.

CEMEX Polska produkuje i dostarcza beton z Mobilnych Wytwórni Betonu Towarowego w Świnoujściu na budowę ścian szczelinowych, stropu komory startowej oraz beton posadzkowy do budowy hali przeznaczonej do produkcji tubingów, czyli osłony tunelu. – Tunel pod Świną to wyjątkowa inwestycja, na którą czekają mieszkańcy i przedsiębiorcy lokalni, a także turyści odwiedzający to szczególne miejsce na mapie Polski. CEMEX opracował na potrzeby realizacji inwestycji szereg specjalnych mieszanek betonowych o rozszerzonych właściwościach, w tym betony wodoszczelne, które umożliwią budowę zaawansowanych elementów tunelu w wymagających warunkach oraz betony mrozoodporne w klasie F-150. Praca nad tą inwestycją stanowi wyzwanie dla technologów betonu i inżynierów. Wierzymy, że nasze starania zaowocują solidną, odporną konstrukcją, która posłuży mieszkańcom na lata – powiedział Tomasz Szczepański, Menadżer Mobilnych Wytwórni Betonu CEMEX w Polsce.

Budowany tunel drogowy o długości 1,4 kilometra pod cieśniną Świna połączy wyspy Uznam i Wolin. Inwestycja obejmuje budowę jezdni z dwoma pasami ruchu o szerokości 3,5 m każdy, a poniżej jezdni zostanie stworzony tunel ewakuacyjny. Najgłębsze miejsce tunelu pod dnem rzeki Świny znajdzie się na głębokości ok. 38 m. Inwestycja ma być oddana dla kierowców jesienią 2022 roku.

 

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ