Partner serwisu
27 maja 2020

Czy Twój serwis dobrze wyważył koła?

Kategoria: Aktualności

Zastanawiałeś się, czy Twój serwis dobrze wyważył koła przy wymianie opon? Prawidłowe wyważenie kół jest ważne nie tylko dla komfortu jazdy – źle wykonana usługa może powodować nierównomierne i szybsze zużycie się opon, gorszą przyczepność i trudności w panowaniu nad samochodem. To także szybkie zużycie elementów zawieszenia. Podczas wyważania łatwo popełnić podstawowe błędy, takie jak nieoczyszczenie felgi po poprzednich ciężarkach, niedobranie ciężarków do felgi i złe ich przyczepienie, nadmiar lub nieprawidłowy montaż. Zwłaszcza jeśli wyważarka jest bardzo stara lub serwisowana tylko raz w roku lub rzadziej.

 

 

Czy Twój serwis dobrze wyważył koła?

Wyważanie kół to codzienność w warsztatach samochodowych – choć wydaje się być banalnie prostą, rutynową czynnością, to niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa i pułapki. Nawet niewielki błąd przy wyborze i montażu ciężarka lub mocowaniu obręczy może wypłynąć na poprawne wyważenie koła. Warsztaty posiadające Certyfikat Oponiarski Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego wiedzą, że pośpiech bardzo często jest przyczyną błędnego przeprowadzenia wyważenia – ryzyko błędu warsztatowego podczas wymiany i wyważania ogumienia rośnie w przypadku opon o dużych średnicach i niższym profilu. Dodatkowe problemy mogą wiązać się z uszkodzeniami czujników systemu kontroli ciśnienia w oponach (TPMS), zwłaszcza w mniej profesjonalnych warsztatach sezonowych.

Nie ma czasu na pośpiech – ważna jest jakość i dokładność. Nieodzowną częścią wyważania koła – niestety często bagatelizowaną przez warsztaty wątpliwej jakości – jest oczyszczenie powierzchni styku obręczy koła z tarczami hamulcowymi przez wyważaniem. To powierzchnia, od której zależy prawidłowość montażu koła – niewyczyszczona może być powodem drgań, hałasów i obniżenia komfortu jazdy. Podobnie jest z oczyszczeniem miejsca przyklejenia ciężarków po poprzednim wyważaniu. Nie może być mowy o poprawnej procedurze wyważenia, jeśli serwisant zaniechał tych czynności.

– Klientom ciężko jest znaleźć zaufany serwis, a rzetelnym warsztatom bardzo trudno wyróżnić się na rynku, bo nie oszczędzają na serwisie maszyn i wyposażenia, na szkoleniach ludzi i materiałach naprawczych – więc nie są najtańsi w okolicy. PZPO wraz z TÜV SÜD chce pokazać wszystkim zmotoryzowanym, gdzie szukać serwisów godnych zaufania. Wyróżniamy tych, dla których liczy się jakość pracy i bezpieczeństwo. Klienci serwisów z certyfikatem oponiarskim mogą być pewni ich jakości i nie muszą się już zastanawiać, czy pozostawiają swój samochód w dobrych rękach – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ