Partner serwisu
Gorący temat
02 września 2019

Parking w Porcie Gdańskim

Kategoria: Aktualności

LH Engineering rekomenduje beton wałowany dla portowego parkingu

Pierwotne rozwiązanie techniczne nawierzchni nie było optymalne, jednak dzięki temu, że projekt był realizowany w formule "projektuj i buduj" LH Engineering zaproponował alternatywne rozwiązanie bazujące na betonie wałowanym Rolltec. Inwestor podjął decyzję o zmianie technologii.

Zadaniem LH Engineering było przygotowanie dokumentacji projektowej (łącznie z branżami wod.-kan., elektryczną, teletechniczną i geotechniczną) oraz wykonanie konstrukcji nawierzchni parkingu z uwzględnieniem zaprojektowanego wzmocnienia podłoża.

Prace odbywały się etapami:

Projektowanie.

Wzmocnienie podłoża: dostarczyliśmy geomaterac z kruszywa o grubości 45 cm oraz kruszywo łamane 0/31,5 w ilości 4400 ton.

Wykonanie podbudowy z chudego betonu C8/10, grubość 16 cm w ilości 1850 m³.

Wykonanie nawierzchni z betonu wałowanego Rolltec C30/37, grubość 20 cm w ilości 2350 m³.

Wykonanie dylatacji.

Odbiór końcowy inwestycji: koniec września 2018 r.

Za sukces uważamy fakt, że udało nam się przekonać inwestora do wykorzystania innej technologii niż zwykła powierzchnia betonowa. Nasze rozwiązanie było kontrofertą dla zbrojonego betonu konstrukcyjnego oraz dla masy bitumicznej. Za wyborem takiego rozwiązania przemawiają korzyści biznesowe. Jest to przede wszystkim znacząca oszczędność kosztów, w tym na zbrojeniu (Rolltec nie jest betonem konstrukcyjnym na zbrojeniu) oraz kosztach materiału (nasze rozwiązanie nie wymaga dużej ilości warstw: podbudowa + nawierzchnia). Dodatkowo takie rozwiązanie gwarantuje szybsze tempo prac oraz trwałość wykonanego parkingu – rozwiązanie na bazie betonu jest tańsze i trwalsze w eksploatacji w porównaniu do tych na bazie mas bitumicznych.

Podsumowanie

Inwestycja była wymagająca i zarazem obiecująca. Ze względu na to, że zdecydowano się na innowacyjną technologię betonu wałowanego, którą promujemy, jeszcze bardziej zależało nam na udowodnieniu, że ten system nie różni się trwałością od tych powszechnie stosowanych. Dodatkowym motywatorem była zapowiedź zarządu ZMPG, że jeśli technologia się sprawdzi w użytkowaniu, będzie dalej wykorzystywana przy budowie parkingów, dróg i placów składowych.

Sama realizacja w systemie „projektuj i zbuduj” dla młodego startupu, jakim jest LH Engineering, była wyzwaniem. Dochodziły również wyzwania od strony technicznej, jak na przykład projekt całej konstrukcji w betonie wałowanym oraz trudne warunki posadowienia, dla których musieliśmy uwzględnić wykonanie wzmocnienia podłoża dla projektowanego parkingu.

Dzięki temu udowodniliśmy, że jesteśmy firmą, która chce być przede wszystkim partnerem wspierającym inwestycje, a nasza rola nie kończy się w momencie dostarczenia produktu na plac budowy.

źródło: www.lafarge.pl
fot. www.lafarge.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ