Partner serwisu
08 lipca 2019

Budimex SA zakończył budowę 25 km trasy S17 (Warszawa – Lublin)

Kategoria: Infrastruktura

Budimex SA oddał od użytku ponad 25 km  dwujezdniowej drogi ekspresowej S17 wraz z infrastrukturą towarzyszącą i obiektami inżynierskimi na trasie Garwolin – Kurów. Inwestycja została zrealizowana dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. Roboty zaowocowały powstaniem na tej trasie m.in. trzech węzłów drogowych – Górzno, Gończyce i Trojanów oraz dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych. Na obu zrealizowanych odcinkach wbudowane zostało łącznie ok. 328 tys. ton betonu cementowego, ok. 155 tys. ton mas bitumicznych oraz ok. 3 mln ton nasypów.

Budimex SA zakończył budowę 25 km trasy S17 (Warszawa – Lublin)

Prace na obu odcinkach rozpoczęły się w marcu 2017 r. i były prowadzone w trybie „projektuj i buduj”. Droga wykonana jest w technologii nawierzchni betonowej. O skali  inwestycji świadczą związane z nią liczby. Tylko przy pierwszym zadaniu prace realizowane były z wykorzystaniem 90 jednostek sprzętowych. Dzięki realizacji tego odcinka i sąsiednich przez innych generalnych wykonawców, droga ekspresowa S17 jest już w pełni gotowa od Garwolina do Lublina a więc na blisko 70% długości całej trasy  – mówi Dariusz Blocher, prezes Budimex SA.

Odcinek 1 – kilometr drogi w wykopie o głębokości 9,5 m

Ponad 12-kilometrowy odcinek drogi z Garwolina do Gończyc posiada 45 przepustów ekologicznych i hydrologiczno-ekologicznych, dwa mosty oraz 6 wiaduktów drogowych.

– Wybudowaliśmy także dwa węzły drogowe. Pierwszy z nich, o nazwie Górzno zastąpi dotychczasowe skrzyżowanie z drogą powiatową, z kolei węzeł Gończyce ma na celu połączenie drogi wojewódzkiej z trasą ekspresową S17 – mówi Jakub Drozdowski, dyrektor rejonu Budimex SA. Kilometr drogi na tym odcinku będzie przebiegać w wykopie o głębokości 9,5 m. – Jego objętość jest równa 323 tys. m3. Wymagało to wybrania ok. 613 tys. ton gruntu, co w przeliczeniu na samochody ciężarowe jest równoważne ze zrobieniem przez nie ok. 24 tys. kursów – dodaje Jakub Drozdowski.

Przy odcinku między Garwolinem, a Gończycami stanął także Obwód Utrzymania Drogi, w skład którego wchodzą m.in. budynek warsztatowo-garażowy czy magazyn, mieszczący ok. 30 ton soli drogowej.

Odcinek 2 z 82-metrowy wiaduktem

Inwestycja drogowa zlokalizowana na terenie powiatu garwolińskiego, w gminach Sobolew i Trojanów, liczy ponad 13 km, a na jej trasie stanęły węzeł Trojanów oraz dwa Miejsca Obsługi Podróżnych, o nazwach MOP Wola Korycka i MOP Mroków. Podobnie jak w przypadku odcinka 1, również przy tej inwestycji fragment drogi przebiega w wykopie. Jego głębokość to 13 m.

– Najdłuższym obiektem tego odcinka jest z kolei czteroprzęsłowy wiadukt drogowy WD-34, pod którym przebiega trasa główna S17 oraz dwie drogi równoległe. Wiadukt mierzy ponad 82 m – mówi Jakub Drozdowski.

Budowa drogi ekspresowej S17 ma na celu lepsze skomunikowanie wschodniej Polski oraz zapewnienie swobodnego przepływu osób, towarów i usług, nie tylko między województwami mazowieckim i lubelskim, ale także poza granicami kraju.

źródło: budimex.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ