Partner serwisu
08 stycznia 2019

Doradztwo techniczne oparte na relacji i zaufaniu, wywiad z Pawłem Madejem - Kierownikiem Wsparcia Technicznego oraz Badań i Rozwoju B2B

Kategoria: Aktualności

Rozmawiamy z Pawłem Madejem - Kierownikiem Wsparcia Technicznego oraz Badań i Rozwoju B2B, odpowiedzialnym za rozwój serwisu technicznego oferowanego klientom produkującym beton towarowy, prefabrykację oraz suche mieszanki, a także za rozwój produktów i rozwiązań dla tych klientów.

Doradztwo techniczne oparte na relacji i zaufaniu, wywiad z Pawłem Madejem - Kierownikiem Wsparcia Technicznego oraz Badań i Rozwoju B2B

Które, ze swoich ostatnich zadań uważasz za najbardziej skoncentrowane na kliencie?

Istota funkcjonowania Doradztwa Technicznego polega na ciągłym wsparciu klienta i naprawdę trudno byłoby wybrać tylko jedno takie działanie. Przytoczę zatem kilka w moim odczuciu najciekawszych, które ostatnio podjęliśmy:

Jesteśmy partnerem przy współtworzeniu produktów i rozwiązań przeznaczonych dla producentów suchych mieszanek. Ich produkty to układy zawierające wiele wzajemnie ze sobą oddziałujących składników, a receptury oraz know-how wypracowywane są w toku badań laboratoryjnych połączonych z praktyką wykonawczą.

Bardzo wymagającym klientem są również producenci betonu komórkowego – o wyborze cementu decyduje w tym przypadku nie tylko jego cena i wytrzymałość, ale bardzo specyficzne parametry zależne od specyfiki zakładu produkcyjnego. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy program badań dedykowany tego rodzaju produkcji.

Współtworzymy z Klientami koncepcje nowych produktów wykorzystujących innowacyjne rozwiązania opracowane w obrębie Grupy Lafarge.

Pracujemy nad opracowaniem innowacyjnych produktów posiadających unikatowe właściwości izolacyjne przy zachowaniu niskiej masy materiału, niepalnych, przyjaznych ludziom i środowisku, całkowicie mineralnych - podlegających w 100% recyklingowi, takich jak np. Airium.

Prowadzimy działania mające na celu zastosowanie nowych produktów wykorzystujących unikatową technologię jaką jest Solidia Cement. Polega ona na wykorzystaniu dwutlenku węgla w procesie wiązania i twardnienia cementu oraz zmniejszeniu jego emisji na etapie wytwarzania surowca.

Jakie wyzwania stoją przed Tobą w kontekście efektywnej współpracy z klientem?

Jesteśmy w okresie znacznego wzrostu zapotrzebowania na cement, dlatego też dodatki mineralne nabierają jeszcze większego znaczenia. Przy ograniczonym dostępie do klinkieru portlandzkiego wynikającym z mocy produkcyjnych zakładów najlepszym rozwiązaniem dla klientów jest stosowanie cementów z większą zawartością dodatków mineralnych – tutaj widać ogromną rolę Doradców Technicznych, ponieważ wymaga to opracowania i przebadania nowych recept betonu dla naszych klientów.

Jak Twoja praca wpływa na relacje z klientami?

Praca w Doradztwie Technicznym opiera się w dużej mierze na dobrej relacji z klientem i wzajemnym zaufaniu. To z nami klient kontaktuje się, kiedy napotyka problem związany z technologią betonu, nierzadko zupełnie nietypowy.

Poruszamy tematy związane bezpośrednio z technologią i receptami klienta – mamy istotny wpływ na ich biznes, dlatego też zależy nam, abyśmy byli realnym partnerem, na którego zawsze można liczyć.

Razem rozwiązujemy problemy techniczne – także te najbardziej delikatne, związane z reklamacjami. Często jest trudno, ponieważ wymaga to bardzo szerokiej i specjalistycznej wiedzy, jednak na koniec daje ogromną satysfakcję z rozwiązanego problemu i buduje długotrwałe relacje z klientem.

Czym zajmujesz się w Lafarge?

Od stycznia 2018 mam przyjemność kierowania zespołem Wsparcia Technicznego oraz Badań i Rozwoju dla producentów betonu towarowego, prefabrykacji i suchych mieszanek.

Razem tworzymy ośmioosobowy zespół pasjonatów technologii betonu realizujących na co dzień ambitne projekty badawcze wspierające działalność naszych klientów.

Pracujemy nad nowymi rozwiązaniami produktowymi, prowadzimy szkolenia z zakresu technologii spoiw hydraulicznych i betonu, doradzamy klientom, jak mogą usprawniać swój proces produkcyjny, opracowujemy receptury betonu, jak również badamy gotowe wyroby klienta. Jesteśmy też odpowiedzialni merytorycznie za reklamacje jakościowe.

Osobiście dumny jestem i bardzo motywuje mnie, kiedy klient mówi wprost że w wieloletniej współpracy z Lafarge bardzo sobie ceni nasze bezpośrednie wsparcie – to uskrzydla i rekompensuje wszelkie napotkane trudności oraz codzienną presję czasu przy realizacji zadań.

źródło: www.lafarge.pl
fot. www.lafarge.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ