Ujednolicający rebranding marek Grupy CRH
Rebrandingi przeprowadzane na grupie marek należących do jednego właściciela są zwykle nastawione na ich całkowite wizualne ujednolicenie. W przypadku zmiany Grupy CRH sytuacja okazała się jednak bardziej złożona. Wizerunkowa spójność była oczywiście istotna, jednak pojawiło się także dodatkowe założenie utrudniające zadanie – równoczesne zachowanie niezależnej tożsamości każdego ze wzorów.

CRH jest międzynarodową grupą z siedzibą w Dublinie, skupiającą przedsiębiorstwa z branży budowlanej. W Polsce należy do niej pięć marek, które za sprawą agencji Opus B zyskały właśnie nowe szaty. Dla każdej z nich opracowano nowy wzór, bazujący na wykorzystywanym do tej pory logo, ale wpisujący się także w nową rodzinę znaków.
Formy sprzed zmiany miały w zasadzie bardzo różną postać i nie posiadały wspólnego elementu, który by je łączył. Odbiorca tych marek miał raczej niewielkie szanse na to, aby po spojrzeniu na ich znaki dojść do wniosku, że są podmiotami jednej grupy. Teraz ta sytuacja ma się zmienić.
Autorzy nowych logo przygotowali zestaw odświeżonych wzorów opracowanych według wspólnej linii stylistycznej, zakładającej wykorzystanie wyraźnego sygnetu, masywnego logotypu oraz dopisku „A CRH Company”. Każdy z nich, w większym czy mniejszym stopniu, nawiązuje do tego co funkcjonowało wcześniej, jednak analizując poszczególne metamorfozy z osobna, uważam że wartość przeprowadzonych modyfikacji nie jest w każdym przypadku taka sama.
Komentarze