Partner serwisu
11 października 2023

Wystawa zewnętrzna na XXX Sympozjum Kruszywa Cement Wapno - SCANIA

Kategoria: XXX Sympozjum KRUSZYWA CEMENT WAPNO

W ramach Jubileuszowego XXX Sympozjum Kruszywa Cement Wapno odbyła się wystawa zewnętrzna. Jednym z wystawców była firma Scania Polska S.A., która przedstawiła swój pojazd przeznaczony do pracy w kopalniach odkrywkowych.

Wystawa zewnętrzna na XXX Sympozjum Kruszywa Cement Wapno - SCANIA

Wysoka ładowność i niezawodność, niska masa własna to kluczowe cechy nowego pojazdu. Skutkuje to znacznie niższym zużyciem paliwa, a to z kolei wpływa na obniżenie kosztów przewożonego ładunku aż do 15%, emitując przy tym zdecydowanie mniej CO₂, zmniejszając ślad węglowy przedsiębiorstwa.

W ciągu ostatnich prawie dwóch lat przetestowaliśmy nasz pojazd w wielu kopalniach w cały kraju. W kopalniach wapieni, granitu, bazaltu, porfiru. Obserwujemy wzrosty zainteresowania rynku naszym rozwiązaniami do transportu w kopalniach i zakładach produkcyjnych kruszyw. Korzyści płynące z niskiego zużycia paliwa, wysokiej ładowności i komfortu kierowcy wymieniany są po każdych testach w kopalniach. Oczywiście pojawiają się również słowa konstruktywnej krytyk dotyczące zużycia opon, czy pytania o wytrzymałości pojazdu po 3 czy 5 latach użytkowania - powiedział Błażej Bąder, Inżynier Sprzedaży Scania Polska S.A. 

Automatyczny system smarowania SingleLine

Automatyczny system smarowania SingleLine to nieprogresywny, jednoliniowy system przystosowany do smarów EP-0. Został on stworzony specjalnie z myślą o pojazdach z dużą ilością punktów smarnych, np. przyczepach niskopodwoziowych, samochodach ciężarowych czy przyczepach z osiami skrętnymi. System pracuje pod stosunkowo niskim ciśnieniem roboczym, co pozwala na zachowanie odpowiedniej jakości smaru dostarczonego do poszczególnych elementów wymagających smarowania. Kiedy pompa zostaje włączona, smar jest pompowany do rozdzielaczy. Zamontowane w rozdzielaczu dozowniki za pomocą przewodów dostarczają odpowiednią ilość smaru do każdego punktu smarnego. Ważne jest to, iż dozowniki dostarczają dokładnie odmierzoną ilość smaru do każdego punktu smarnego. Unikamy tu niedostatecznego smarowania wrażliwych na tarcie miejsc lub też marnotrawca smaru, gdy jest on np. nakładany manualnie.

Pompa w systemie SingleLine wyposażona jest w płytę nadążną, która zapewnia zużycie całego smaru i eliminuje „zjawisko lejka”. Ponadto smar nie ma kontaktu z brudem i wodą co opóźnia proces jego starzenia. Działanie promieni UV jest znacznie ograniczone co pozwala na używanie smarów biodegradowalnych.Ten system smarowania jest od wielu lat używany na całym świecie zapewniając wydajne i skuteczne smarowanie.

System (smarowana zabudowa + podwozie) był montowany na zlecenie Scanii z zabudową kopalnianą KH-Kipper. Wywrotka jeździ po kopalniach jako pojazd demonstracyjny. Opiekunem firmy KH-Kipper jest Paweł Grzywalski.

https://www.groeneveld-beka.com/pl/

Tagi: Scania, KCW
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ