CEMEX uczestniczy w budowie Północnej Obwodnicy Krakowa
CEMEX dostarcza specjalistyczny beton o obniżonym składzie węglowym na budowę Północnej Obwodnicy Krakowa. Wykorzystanie tego rozwiązania pozwala obniżyć ślad węglowy oraz jest potwierdzeniem zaangażowania CEMEX w działania na rzecz ochrony klimatu.

Północna Obwodnica Krakowa będzie liczyła 12,327 km. Inwestycja zostanie zrealizowana w trzech etapach. Będący obecnie w budowie odcinek, na który materiały od października ubiegłego roku dostarcza CEMEX, będzie obejmował dwa tunele w miejscowościach Zielonki i Bosutów.
Do budowy tuneli wykonywanych w technologii podstropowej, zostanie wykorzystanych kilka rodzajów specjalnie zaprojektowanych przez CEMEX mieszanek betonowych.
CEMEX dostarcza beton w różnych klasach wytrzymałości i o różnych parametrach trwałościowych.
Na potrzeby wykonania stropów i ścian tuneli dostarczona zostanie specjalistyczna mieszanka betonowa o niskim śladzie węglowym przeznaczona do budowy masywnych elementów konstrukcji budowlanych. CEMEX dostarczy również mieszanki betonowe na nawierzchnie w tunelach, a na pozostałe obiekty także: betony zwykłe konstrukcyjne, beton mostowy oraz beton do wykonania pali typu CFA i TVB.
"Północna Obwodnica Krakowa to bardzo ważny projekt. Duże znaczenie dla powodzenia inwestycji ma jakość wykorzystywanych mieszanek betonowych. Z myślą o powstających tunelach, zespół technologów betonu z CEMEX zaprojektował specjalne mieszanki o najwyższych parametrach trwałościowych, jak również mieszanki o obniżonym śladzie węglowym dedykowane do wykonania stropów tuneli, o przekroju dochodzącym do 2 m." – mówi Michał Grys, Dyrektor Pionu Materiały w CEMEX Polska. – "Wszystkie mieszanki wykorzystywane podczas budowy charakteryzują się doskonałymi parametrami i zostały przygotowane z uwzględnieniem specyfiki inwestycji." – dodaje.
Mieszanki betonowe, które trafią na budowę obwodnicy, powstaną w dwóch mobilnych wytwórniach betonu zlokalizowanych w bezpośrednim sąsiedztwie Krakowa – w Bosutowie i Zielonkach.
Komentarze