Partner serwisu

Musimy zamknąć puszkę Pandory

Kategoria: Kruszywa

Dotychczasowa sytuacja w kolejowych przewozach kruszyw nie nastraja optymistycznie – od lat powielają się problemy z dostępem do taboru w II i III kwartale. Czas wreszcie wyciągnąć wnioski z lat ubiegłych i powiedzieć ,,stop” temu zjawisku, szczególnie, że na horyzoncie pojawia się nowa perspektywa unijna...

Musimy zamknąć puszkę Pandory

Sytuacja, która istnieje na kolei w zakresie przewozów kruszyw, od wielu lat jest solą w oku producentów kruszyw. W związku z tymi realiami pragnę zaapelować do wszystkich uczestników procesu przewozowego oraz wykonawców infrastruktury transportowej (drogi i linie kolejowe) o podjęcie wspólnych działań, które spowodują optymalizację przewozów w nowym okresie dofinansowań z Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Czas ten, pomimo zmniejszenia ilości zapotrzebowania na kruszywa, będzie bardzo trudny, szczególnie z uwagi na prowadzone rozległe roboty remontowe na liniach kolejowych.


Kooperacja na medal
Dane zawarte w tabeli 1 doskonale pokazują różnice, jakie występowały w przewozach kruszyw w latach 2010-2013. Szczególnie zaskakujący jest rok 2011, kiedy to mimo ogromnego ,,boomu”, przewoźnicy poradzili sobie zaskakująco dobrze. Osiągnięto wówczas doskonały wynik – przewieziono ponad 30 mln ton kruszyw, co jest ewenementem w skali kraju i raczej nie ma szans na jego przebicie w przyszłości.
Wynik ten został uzyskany dzięki pełnej współpracy pomiędzy producentami kruszyw, PKP Cargo i PKP PLK. Znaczącą rolę odegrało w całym procesie Ministerstwo Infrastruktury – jako  koordynator w tej trudnej i skomplikowanej sytuacji przewozowej.

Czytaj więcej w najnowszym wydaniu Surowców i Maszyn Budowlanych 2/2014

FOT. Photogenica

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ