Partner serwisu
23 listopada 2020

Otwarcie ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina w ciągu DK31

Kategoria: Aktualności

Poznaliśmy oferty wykonawców zainteresowanych realizacją obwodnicy Gryfina w ciągu DK31. W przetargu wpłynęły cztery oferty, a zaoferowane przez wykonawców kwoty wynosiły od 82,59 do 74,77 mln zł. Najniższą cenę zaoferowało konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras. Wszystkie oferty mieszczą się w naszych szacunkach. Każdy wykonawca zaoferował również skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na ekrany akustyczne o 5 lat. Złożone oferty będą teraz sprawdzane.

Otwarcie ofert w przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Gryfina w ciągu DK31

Pierwszy przetarg z Programu budowy 100 obwodnic  

Przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnica Gryfina o długości 5,6 km został ogłoszony pod koniec września tego roku. Jest to pierwsza z dziewięciu zachodniopomorskich obwodnic z Programu budowy 100 obwodnic z rozpoczętą procedurą wyboru wykonawcy. Do końca tego roku planujemy jeszcze ogłosić przetarg na realizację obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20. Pozostałe obwodnice są w trakcie prac przygotowawczych.

Projekt i budowa  

Opracowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej ma zająć maksymalnie 17 miesięcy. Wszyscy wykonawcy zadeklarowali w ofertach skrócenie czasu realizacji o 3 miesiące, także roboty budowlane powinny zostać wykonane w ciągu 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych). Realizacja inwestycji planowana jest w latach 2021-2025.

Obwodnica uwolni Gryfino od ruchu tranzytowego z DK31   

Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym). Na trasie obwodnicy przewidziano budowę czterech rond - na początku i końcu obwodnicy, na skrzyżowaniu z DW120 i na skrzyżowaniu z drogą powiatową. 

Efekt wielu lat przygotowań  

Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwały prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Wejście w fazę realizacji tej inwestycji było możliwe dzięki ujęciu zadania w rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.  

źródło: www.gddkia.gov.pl
fot. www.gddkia.gov.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ