Partner serwisu
18 września 2020

BHP – to się opłaca. Startuje II edycja kampanii SPBT „Dobry Transport”

Kategoria: Aktualności

Zarząd Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce – wobec niewątpliwego sukcesu jakim była I edycja kampanii „Dobry Transport” w wyniku której przyznano certyfikaty ponad 200 jednostkom sprzętowym do transportu i podawania betony (152 betonomieszarki oraz 53 pompy i pompogruszki) – podjął decyzję o uruchomieniu II edycji kampanii „Dobry Transport”. Skierowana jest ona do wszystkich producentów betonu i firm świadczących usługi w zakresie transportu i podawania mieszanek betonowych, którzy realizują te czynności z poszanowaniem dla zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

BHP – to się opłaca. Startuje II edycja kampanii SPBT „Dobry Transport”

Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że wzmiankowana certyfikacja BHP środków transportu betonu jest wspólną inicjatywą SPBT i Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – organizacji zrzeszającej przedstawicieli 90% polskiego rynku generalnego wykonawstwa (Budimex, ERBUD, Hochtief, Warbud, Unibep, Porr, Mostostal Warszawa, Mota-Engil, Karmar, Strabag, Skanska, Polimex Mostostal, NDI).

Wartym podkreślenia jest, że posiadacz certyfikatu SPBT „Dobry Transport” uzyskuje wymierne korzyści ułatwiające funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku – a mianowicie:

uzyskuje prawo wjazdu na budowy realizowane przez firmy skupione w Porozumieniu dla Bezpieczeństwa w Budownictwie i ich podwykonawców bez konieczności każdorazowego prowadzenia prekwalifikacji i kontroli wstępnych z zakresu BHP,

firmy świadczące usługi w zakresie transportu i podawania betonu uprawnione są nadto do wolnego wjazdu na wytwórnie betonu towarowego przynależne do SPBT w okresie ważności certyfikatu bez dodatkowych kontroli z zakresu BHP,

jest potwierdzeniem świadczenia usług transportu i podawania betonu wg najwyższych standardów BHP,

dbają o komfort i właściwy standard pracy.

Jak widać proponowana certyfikacja przynosi wymierne korzyści w zakresie prowadzonej działalności. Dodatkowo – dzięki wizualnej identyfikacji – certyfikowanych pojazdów – kampania „Dobry Transport” wpisała się w zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną związaną z pandemią COVID-19. Wizualne oznakowanie pojazdów oraz możliwość zdalnej weryfikacji certyfikatu poprzez stronę www.spbt.pl umożliwia bezkontaktowy wjazd oznakowanych godłem „Dobry Transport” pojazdów na wytwórnię betonu oraz na place budowy a tym samym zwiększa bezpieczeństwo epidemiczne załogi i ogranicza ryzyko jej zakażenia do minimum.

Nadto uzyskanie certyfikatu nie jest trudne – wystarczy spełnić obligatoryjne wymagania, które zawarte są w standardzie BHP Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie nr 14.8 „Maszyny do transportu i podawania betonu – wymagania minimalne” (w załączeniu).

Wolą Zarządu SPBT jest aby koszt uzyskania certyfikatu nie stanowił bariery dostępności. Z tej też przyczyny ceny procedury certyfikacyjnej w ramach II edycji kampanii „Dobry Transport” pozostawiono na poziomie zeszłorocznym a mianowicie:

Dla firm – Członków SPBT

150 pln/szt. – betonomieszarka, samochód samowyładowczy,

300 pln/szt. – pompogruszka, pompa do betonu na podwoziu samochodowym.

Dla firm pozostających poza strukturami Stowarzyszenia

300 pln/szt. – betonomieszarka, samochód samowyładowczy,

600 pln/szt. – pompogruszka, pompa do betonu na podwoziu samochodowym.

Podane ceny są kwotami netto. 

Ważność certyfikatu – 1 rok a w przypadku prolongaty wyróżnienia 2 lata.

źródło: https://spbt.pl/aktualnosci/bhp-to-sie-oplaca-startuje-ii-ed
fot. 123rf.com fot. ilustracyjne
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ