Partner serwisu
15 września 2020

Prace przy budowie S19 Kraśnik-Lasy Janowskie coraz bardziej zaawansowane

Kategoria: Aktualności

Trwają prace bitumiczne, powstają obiekty inżynierskie, budowane są Miejsca Obsługi Podróżnych. Codziennie na budowie drogi S19 między Kraśnikiem a Lasami Janowskimi pracuje ponad 700 osób i kilkaset maszyn budowlanych.

Prace przy budowie S19 Kraśnik-Lasy Janowskie coraz bardziej zaawansowane

Pierwszy, 18-kilometrowy odcinek zaczyna się w okolicy lasu przed Polichną. Droga ekspresowa początkowo przebiega w sąsiedztwie obecnej DK19, a następnie po zachodniej stronie omija Polichnę i Modliborzyce. Wykonawca, firma Strabag, prowadzi m.in. prace bitumiczne - w ciągu trasy głównej układana jest warstwa wiążąca, czyli przedostatnia warstwa nawierzchni. Coraz bardziej zaawansowane są też prace przy obiektach inżynierskich. Łącznie powstanie ich tutaj 21, zbudowane też zostaną dwa węzły (Szastarka oraz Modliborzyce) i para MOP Felinów. Zaawansowanie robót na tym odcinku wynosi 49 proc.

 

Za Modliborzycami S19 ponownie zbliży się do „starej” DK19 i po zachodniej stronie ominie Janów Lubelski. 7-kilometrową obwodnicę miasta buduje firma Mota-Engil Central Europe. Prace na tym odcinku są najbardziej zaawansowane i wynoszą 71 proc. Niemal na całej długości obwodnicy wykonana jest warstwa wiążąca nawierzchni. Trwają prace przy obiektach inżynierskich, budowie odwodnienia i kanalizacji deszczowej, prowadzone są też roboty przy budowie MOP Janów Lubelski.

 

Za Janowem Lubelskim trasa S19 powstaje w sąsiedztwie starej drogi krajowej. Ok. 8-kilometrowy odcinek realizuje firma Strabag. Obecna DK19 w dwóch lokalizacjach przecinała tu projektowaną S19. Żeby zachować ciągłość ruchu i mieć możliwość prowadzenia prac przy budowie drogi ekspresowej,  wybudowany został nowy fragment drogi krajowej o długości około 5 km, którym obecnie mogą poruszać się kierowcy. Prawie zakończone są roboty ziemne, a do półmetka zbliżają się prace związane z układaniem warstw bitumicznych, w tym podbudowy bitumicznej i warstwy wiążącej. Niebawem wykonawca planuje rozpocząć układanie ostatniej warstwy nawierzchni - warstwy ścieralnej. Prowadzone są też roboty przy obiektach inżynierskich, a na wysokości Łążka Ordynackiego trwają zaawansowane prace przy budowie węzła drogowego. Zaawansowanie robót wynosi 70 proc.

 

Droga S19 Od Lublina w kierunku Rzeszowa będzie liczyć w woj. lubelskim ok. 75 km, a woj. podkarpackim ok. 55 km. Budowę podzielono na 12 odcinków, z czego sześć powstaje w woj. Lubelskim, a sześć na Podkarpaciu. Na wszystkich prowadzone są prace w terenie. Łączna wartość tych projektów to ok. 4,5 mld zł, a dofinansowanie unijne wyniesie ok. 2,3 mld zł. Pierwszymi odcinkami drogi między Lublinem a Sokołowem Małopolskim kierowcy pojadą w drugiej połowie przyszłego roku.

 

Trasa jest elementem szlaku Via Carpatia, który połączy wzdłuż wschodniej granicy Polski, państwa bałtyckie z południem Europy. W naszym kraju będzie mieć on ok. 700 km długości. Powstanie na terenie województw: podlaskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.

źródło: www.gddkia.gov.pl
fot. www.gddkia.gov.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ