Partner serwisu
26 sierpnia 2020

LH Engineering wspierało budowę odcinka A2 Mińsk Mazowiecki - Warszawa z nawierzchnią betonową

Kategoria: Aktualności

LH Engineering, spółka zajmująca się projektowaniem i realizacją inwestycji infrastrukturalnych, ukończyła budowę nawierzchni betonowej na odcinku A2 Mińsk Mazowiecki - Warszawa. Do wykonania nawierzchni wykorzystano najwyższej jakości beton wyprodukowany na węzłach betoniarskich  Lafarge w Polsce. LH Engineering zajęło się nie tylko optymalizacją i projektowaniem inwestycji, ale także dostawą surowca oraz budową nawierzchni betonowej.

LH Engineering wspierało budowę odcinka A2 Mińsk Mazowiecki - Warszawa z nawierzchnią betonową

Projekt budowy A2 na trasie Warszawa (w. Lubelska) – Mińsk Mazowiecki obejmował budowę dwóch odcinków autostrady liczącej łącznie 14,6 km w przekroju dwujezdniowym, z dwoma pasami ruchu i rezerwą na trzeci pas. Zadania były realizowane w systemie “projektuj i buduj”. Spółka LH Engineering była odpowiedzialna za wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania decyzji ZRID oraz za wykonanie całego zakresu nawierzchni betonowej wraz z podbudową zasadniczą. Projekt był realizowany na zlecenie firmy PolAqua. .

Przy budowie odcinka A2 Mińsk Mazowiecki - Warszawa skutecznie wykorzystaliśmy nasz potencjał technologiczny oraz wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu i projektów inwestycji infrastrukturalnych. Projektowaliśmy tę inwestycję oraz optymalizowaliśmy ją pod kątem postępowania przetargowego. Wykonaliśmy kompleksową dokumentację projektową oraz byliśmy odpowiedzialni za wykonanie nawierzchni betonowej wraz z podbudową zasadniczą również wykonaną z mieszanki betonowej. Cieszymy się, że mogliśmy zrealizować tak wymagający, unikalny i kluczowy projekt o krajowej i międzynarodowej skali – podkreśla Łukasz Marcinkiewicz, Dyrektor Zarządzający LH Engineering.

LH Engineering ułożyło 350 tys. m² nawierzchni betonowej wykorzystując do tego 180 tys. m³ najwyższej jakości betonu wyprodukowanego przez Lafarge w Polsce. Łącznie, do realizacji całej inwestycji dostarczono: 45 kt CEM I 42,5R (Cementownia Kujawy) i CEM II / B-V 32,5R (Cementownia Małogoszcz), 70 000 m³ podbudowy C8/10,  90 000 m³ betonu nawierzchniowego C35/45.

Całkowity koszt budowy 14,6-kilometrowej trasy z Warszawy do Mińska Mazowieckiego wyniósł ponad 815 mln zł. Oprócz tej inwestycji Lafarge dostarczył blisko 50 tys. ton cementu na budowę 106-kilometrowego odcinka A2 prowadzącego z Nowego Tomyśla do Świecka. Został on oddany do użytku w grudniu 2011 r.

***

O Lafarge w Polsce

Jesteśmy jednym z czołowych producentów cementu, kruszyw i betonu oraz liderem rozwiązań na polskim rynku budowlanym. Naszą nadrzędną wartością jest bezpieczeństwo oraz kultura „zero wypadków”. Dostarczamy najwyższą jakość rozwiązań i usług, stale inwestujemy w innowacje. Chcemy być zaufanym doradcą dla naszych Klientów, firmą zrównoważoną i bezpieczną dla naszych partnerów i interesariuszy oraz dobrym miejscem pracy dla naszych pracowników.

Lafarge w Polsce działa od 1995 roku. Obecnie w 50 zakładach zatrudniamy blisko 1500 pracowników. Jesteśmy częścią globalnej Grupy LafargeHolcim, która zatrudnia około 75 000 pracowników w około 80 krajach i posiada ponad 2300 zakładów na świecie.

W Lafarge w Polsce realizujemy politykę zrównoważonego rozwoju zdefiniowaną w czterech filarach: klimat, gospodarka obiegu zamkniętego, woda i przyroda oraz ludzie i społeczności. Łączymy działalność przemysłową z szacunkiem dla pracowników, naszych sąsiadów i środowiska naturalnego.

Więcej informacji na stronie: www.lafarge.pl; www.lafargeholcim.com

źródło: informacja prasowa
fot. informacja prasowa
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ