Partner serwisu
26 lutego 2020

Mamy decyzję środowiskową dla S10 Bydgoszcz - Toruń

Kategoria: Aktualności

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy podpisał decyzję środowiskową dla trasy S10 między Bydgoszczą a Toruniem. To przypieczętowanie wybranego przebiegu drogi.

Mamy decyzję środowiskową dla S10 Bydgoszcz - Toruń

Środowiskowy wybór wariantu

24 lutego 2020 r. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Bydgoszczy wydała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji (tzw. decyzja środowiskowa) dla odcinka drogi ekspresowej S10 między Bydgoszczą a Toruniem. To bardzo ważna decyzja, która zatwierdza środowiskowo wybór wariantu, będący przedmiotem analiz w ramach prowadzonego przez GDDKiA Studium Techniczno-Ekonomiczno- Środowiskowego.

Dwujezdniowy ekspres z Bydgoszczy do Torunia

Droga ekspresowa S10 ma być drogą dwujezdniową o łącznej długości ok. 50 km. Będzie się zaczynać na węźle Bydgoszcz Południe i początkowo zostanie poprowadzona po śladzie drogi krajowej nr 10. W okolicy Solca Kujawskiego (Wypaleniska, Makowiska) odejdzie na południe, by następnie dojść do istniejącej S10 Obwodnicy Torunia (tu będzie dobudowana druga jezdnia z niezbędnymi korektami drogi istniejącej). Droga będzie się łączyła się na węźle Toruń Południe z autostradą A1. W ramach tego zadania przewiduje się także rozbudowę drogi krajowej nr 25 w rejonie miejscowości Brzoza (okolice węzła Bydgoszcz Południe).

S10 w województwie kujawsko-pomorskim

Od węzła Bydgoszcz Błonie do Bydgoszcz Południe kierowcy mają do dyspozycji ekspresowy odcinek dwujezdniowej obwodnicy miasta o długości ok. 11 km. Dalszą część trasy, do węzła Toruń Południe, o długości nieco ponad 50 km, przewidziano do realizacji w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

Przyszły wykonawca S10 pomiędzy węzłem Bydgoszcz Południe a Toruń Południe zbuduje nowy odcinek trasy o długości ok. 40 km i dobuduje drugą jezdnię na odcinku pomiędzy węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe wraz z rozbudową tego ostatniego węzła. Prywatny inwestor, po realizacji inwestycji, będzie otrzymywał wynagrodzenie za dostępność trasy dla użytkowników, a po okresie obowiązywania umowy droga stanie się własnością Skarbu Państwa.

Dla dalszego przebiegu S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego oraz mazowieckiego opracowaliśmy studium korytarzowe, czyli pierwsze plany badające możliwość poprowadzenia trasy w jednym z czterech badanych korytarzy o szerokości ok. 5 km. Studium stanowi część większego opracowania, w którym badamy również możliwe lokalizacje przyszłej Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej, ułatwiającej skomunikowanie z Centralnym Portem Komunikacyjnym w okolicy Baranowa przy A2.

Formuła PPP

Trasa S10 między Bydgoszczą a Toruniem została skierowana przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów (razem z odcinkami S6 na Pomorzu) do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.

O realizacji i przygotowaniach do nowej formuły PPP pisaliśmy w ubiegłym roku:

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36150/Pierwsze-spotkanie-z-branza-w-sprawie-PPP

https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/36044/Partnerstwo-Publiczno-Prywatne-wchodzi-w-kolejny-etap-prac

Więcej o PPP przeczytasz tutaj

źródło: www.gddkia.gov.pl
fot. www.gddkia.gov.pl
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ