Partner serwisu

Tłumaczów na finiszu

Kategoria: Fotoreportaże

28 lipca 2010 r., godzina 8.00. Na bocznicę kolejową w Tłumaczowie wjeżdża lokomotywa ciągnąca 28 wagonów. Tak, po 21 latach przerwy,symbolicznie reaktywowana jest linia kolejowa: Ścinawka Średnia-Tłumaczów, a co ważniejsze dla rynku surowców budowlanych – pojawia się nowy gracz – Kopalnie Melafiru Tłumaczów.

Tłumaczów na finiszu

Kamieniołom, o którym pisaliśmy w numerze 3/2009 („Ruszyła budowa wielkiej kopalni”), zakończył kolejny etap inwestycji budowy zakładu przeróbczego wraz z infrastrukturą towarzyszącą – ponadsiedmiokilometrową linią kolejową. Tymczasowo załadunek wagonów odbywa się z wykorzystaniem specjalistycznej maszyny mobilnej,jednak jeszcze w tym roku powstanie w pełni automatyczna załadownia wraz z systemem taśmociągów, spięta automatyką, z nowoczesnym magazynem wyrobów gotowych.


Docelowy system umożliwi załadunek wagonów nawet 10 tysiącami ton melafiru dziennie. Gdzie kruszywo to znajdzie zastosowanie? Melafir (inna nazwa trachybazalt) charakteryzuje się wysoką wytrzymałością mechaniczną i wysokim wskaźnikiem polerowalności. Pozwala to na stosowanie go w produkcji mas bitumicznych do warstw ścieralnych. Jest także skałą chętnie wykorzystywaną przez firmy budownictwa kolejowego, jak również do betonów.


Po zakończeniu prac inwestycyjnych w kamieniołomie, z Tłumaczowa rocznie wyjeżdżać będzie 2,0 mln ton melafiru rocznie. Zdecydowana większość transportem kolejowym. Kopalnie Melafiru Tłumaczów będą oferować pełną gamę produktów kruszywa łamanego, tj. mieszanki grysowe do mas bitumicznych i betonów, tłuczeń kolejowy, a także np. kamień hydrotechniczny.

Oferta uzupełniona zostanie przez producenta o kompleksową obsługę logistyczną.

Autor:  Andrzej Kaźmierczak, STRATEG Capital Sp. z o.o.

Artykuł został opublikowany w magazynie "Surowce i Maszyny Budowlane" nr 5/2010

ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ