Partner serwisu
14 października 2025

Nowa koparka gąsienicowa DX140LCR-7 wykorzystana do sprawdzenia nowej, bardziej ekologicznej metody transportu kolejowego w Europie

Kategoria: Aktualności

Nowa koparka gąsienicowa DX140LCR-7 marki DEVELON, dawniej Doosan Construction Equipment, została wykorzystana przez firmę Van der Vlist Logistics B.V (będącej częścią grupy Van der Vlist) podczas próby sprawdzenia nowej metody transportu. Duże ładunki przemysłowe w Europie zostały przewiezione koleją zamiast ciężarówką. DX140LCR-7 przetransportowano przy użyciu nowej platformy kolejowej S-Bolster opracowanej i opatentowanej przez Van der Vlist Logistics B.V. S-Bolster służy do przewożenia ładunków o maksymalnej szerokości 2,59 m, maksymalnej wysokości 2,95 m i maksymalnej masie 28 t.

Nowa koparka gąsienicowa DX140LCR-7 wykorzystana do sprawdzenia nowej, bardziej ekologicznej metody transportu kolejowego w Europie

Nasza nowa platforma S-Bolster oficjalnie wyjechała na tory, aby dostarczyć koparkę Develon DX140LCR-7 po okresie badań i rozwoju. Usługa transportu intermodalnego dużych ładunków wykorzystuje zaprojektowane przez nas, opatentowane platformy kolejowe takie jak S-Bolster, przeznaczone do transportu sprzętu takiego jak koparki, platformy powietrzne, maszyny rolnicze oraz campery, które nie mieszczą się w standardowych kontenerach. Transport koleją pozwala na duże ograniczenie emisji, bez wydłużania czasu przejazdu czy zwiększania kosztów. W niedalekiej przyszłości opracujemy i zastosujemy kolejne metody transportu wyższych i szerszych maszyn koleją - powiedział Martin van Dam, dyrektor zarządzający Van der Vlist Logistics B.V.

W Develon jesteśmy zaangażowani w opracowywanie nowych, najnowocześniejszych rozwiązań maszyn i technologii cyfrowych dla globalnej branży budowlanej związanych z digitalizacją, zrównoważonym rozwojem, automatyzacją i alternatywnym sposobami napędu, aby zapewnić bardziej wydajne, skomunikowane budownictwo, ograniczenie śladu węglowego oraz zrównoważoną gospodarkę. Nowe rozwiązania transportowe opracowane przez Van der Vlist są zgodne z naszym poszukiwaniem rozwiązań zrównoważonego rozwoju i ograniczenia emisji dwutlenku węgla, aby uniknąć negatywnego wpływu na ludzi i środowisko naturalne - komentuje Jan Liska, dyrektor ds. łańcucha dostaw Develon Europe.

Nowy, bardziej ekologiczny transport sprzętu budowlanego

Nowa usługa kolejowa transportu dużych ładunków przemysłowych oferowana przez Van der Vlist Logistics B.V. obecnie obejmuje przewozy z Holandii i Belgii do kilku terminali we Włoszech, z planowanymi kolejnymi w Niemczech i Skandynawii. Dzięki codziennym odjazdom pociągów czas transportu pozostaje krótki i niezawodny. Pierwszy udany transport koparki DX140LCR-7 przeprowadzono w bliskiej współpracy z Cargombeamer, co zapewniło płynne zmiany środków transportu oraz ujednolicenie harmonogramów.

Zmiana transportu z drogowego na kolejowy zmniejsza emisje CO₂ o 60-75%, z zachowaniem transportu od drzwi do drzwi, wymaganego ubezpieczenia CMR i śledzenia w czasie rzeczywistym z użyciem GPS poprzez portal Van der Vlist. Chociaż jest to alternatywa dużo bardziej ekologiczna, nowy system nie powoduje wydłużenia czasu transportu lub zwiększenia kosztów.

Nasze innowacyjne podejście zmienia sposób transportu dużych ładunków w Europie – na bardziej inteligentny, ekologiczny, ale równie szybki. Oczywiście, na tym nie poprzestajemy: aktywnie rozwijając to rozwiązanie, możemy transportować koleją coraz wyższe i szersze ładunki, zwiększając możliwości zrównoważonej logistyki - dodał Martin van Dam.

Monitorowanie ładunków poprzez GPS 

Dzięki dużemu zaangażowaniu w zapewnienie elastycznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań transportowych, firma Van der Vlist od dłuższego czasu zajmowała się przewozem maszyn przeznaczonych do transportu koleją. Ostatnio przeprowadziła inwestycje w wymienne nadwozia 13,5 m do transportu takich ładunków. Nadwozia wymienne są wyposażone w GPS, aby klienci mogli śledzić swoje ładunki poprzez portal Van der Vlist.

Poprzez włączenie transportu kolejowego Van der Vlist wykorzystuje innowacje zmniejszające emisje, gdyż kolej zapewnia zarówno elastyczność operacyjną, jak i znaczące korzyści dla środowiska. Precyzja czasów przewozu w połączeniu z niższymi emisjami doskonale wpasowują się długofalowymi celami Van der Vlist dotyczącymi zrównoważonego rozwoju.

Poza S-Bolster firma Van der Vlist opracowała również system XL-bolster do przewozu ładunków o maks. szerokości i wysokości 3 m, długości 12 m i masie 28 t. Wraz z innym klientem Van der Vlist przetestowała załadunek i mocowanie różnych rodzajów maszyn. 

Dodatkową zaletą jest to, że eliminuje to ograniczenia ruchu drogowego i łagodzi problemy spowodowane brakiem kierowców w dalekim ruchu międzynarodowym. Celem naszych rozwiązań kolejowych jest zapewnienie rozwiązań drzwi do drzwi dla ładunków standardowych i większych, przy maksymalnym ograniczeniu emisji i z wykorzystaniem normalnego transportu kolejowego - podsumował Martin van Dam.

Więcej informacji na temat sprzętu budowlanego firmy Develon można znaleźć na stronie: www.eu.develon-ce.com i www.maszynybudowlane.pl

źródło: Develon
fot. Develon
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ