Partner serwisu
01 czerwca 2017

Efektywne zarządzanie w kruszywach...

Kategoria: Artykuły z czasopisma

Dzisiejsze podejście do zarządzania w branży górnictwa skalnego podważa tradycyjne koncepcje prowadzenia przedsiębiorstwa. Pracownicy reprezentują wysoki poziom wiedzy i umiejętności, mają inne aspiracje i potrzeby. Nie chcą już występować tylko w roli wykonawców.

Efektywne zarządzanie w kruszywach...

Autorytet i wiarygodność na poziomie interpersonalnym to tworzenie zaufania w zespole oraz zaufanie do jednostki (zredukowanie kontroli w sytuacjach, gdy to możliwe, przekazywanie podwładnym odpowiedzialności). Jako przywódcy stajemy się jedynie źródłem pomocy, dlatego też wcześniej musimy tak przekazywać polecenia, aby inni wiedzieli, czego się od nich oczekuje. Autor bestsellerowych pozycji na temat przywództwa Stephen Covey mówi, że „zaufanie lub jego brak jest źródłem sukcesu lub porażki i wpływa na efekty działalności biznesowej”.

Jak zarządzać zasobami ludzkimi w górnictwie? Zaufanie czy ślepe posłuszeństwo?

Podążając za innowacyjnością w branży górniczej, zaufanie powinno stać się strategią w zarządzaniu interpersonalnym, dającą możliwość kontrolowania przyszłości. Powinno być przejawem orientacji wobec pracowników oraz czynnikiem mobilizującym przedsiębiorstwo do działania. Ciężko o jakąkolwiek rozsądną aktywność, pozostając w stanie ciągłego niepokoju. Podział pracy bez pewnej dozy zaufania, wiary w działalność innych osób, w ich wiarygodność, uczciwość i gotowość do współpracy, jest dzisiaj nie do wyobrażenia. Eksperci twierdzą, że w ciągu najbliższych lat, także w branżach specyficznych i mało elastycznych, do których zalicza się branża górnictwa skalnego, zaufanie stanie się dominującą kwestią w dziedzinie zarządzania. Mając powyższe na uwadze, można wysunąć twierdzenie, że postęp i rozwój organizacji działających w sektorze kruszyw bez zaufania i norm wzajemności jest niemożliwy. Wzajemne relacje powinny opierać się dzisiaj o poziom edukacji pracowników oraz bazować na ciągłym dialogu z nimi. W nowoczesnym zarządzaniu rzeczywistość powinna być kreowana przez zasady uniwersalistyczne i partnerskie, hołdujące uczciwości, profesjonalizmowi i kompetencjom. Warto być w opozycji do ślepego posłuszeństwa, które nie bierze pod uwagą zmienności realiów i nie może umożliwiać rozwoju organizacji.

 

Cały artykuł czytaj w "Surowce i maszyny budowlane" nr 2-3/2017

 

Fot.: 123rf.com

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ