Partner serwisu
09 października 2018

Krajowy System Zarządzania Ruchem - Ruszają przetargi na regionalne projekty wdrożeniowe

Kategoria: Infrastruktura

Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, GDDKIA kontynuuje prace nad wdrażaniem KSZR na drogach zarządzanych przez siebie. Na stronie internetowej GDDKiA ukazało się kolejne wstępne ogłoszenie informacyjne o zamiarze ogłoszenia przetargu  – tym razem na cztery Regionalne Projekty Wdrożeniowe (RPW) w ramach Projektu Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na Sieci TENT Etap 1.

Krajowy System Zarządzania Ruchem - Ruszają przetargi na regionalne projekty wdrożeniowe

Przypomnijmy, że celem Regionalnych Projektów Wdrożeniowych będzie zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej ITS wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem w m. Dworek (k. Gdańska), Stryków (k. Łodzi), Kończyce (k. Zabrza) i Widawa (k. Wrocławia). Przetarg na RPW obejmie obszarowo drogi wchodzące w skład sieci drogowej KSZRD Etap 1 na terenie następujących Oddziałów:

cześć 1 - w Gdańsku i w Olsztynie (drogi S6 i S7),

część 2 - w Łodzi (drogi A1 i A2),

część 3 - w Katowicach (drogi A1, A4, S1),

część 4 - w Opolu i we Wrocławiu (drogi A4 i A8).

Podobnie jak w przypadku Centralnego Projektu Wdrożeniowego, wykonawca wykona testy oraz integrację systemową, a następnie będzie świadczyć usługi wsparcia, utrzymania i rozwoju systemu w ramach projektu KSZRD E1.

Dzięki tym działaniom w ciągu najbliższych 2 lat GDDKIA wdroży innowacyjne rozwiązania w zakresie kompleksowego zarządzania ruchem i nadzoru nad utrzymaniem, dzięki którym jazda po drogach krajowych będzie płynna i znacznie bezpieczniejsza, a kierowcy otrzymają do dyspozycji szereg usług zwiększających komfort (jakość) podróżowania samochodem czy pojazdem ciężarowym po Polsce.

źródło: gddkia.gov.pl
fot. 123rf.com
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ