Partner serwisu
11 września 2017

Nowa jakość autostrady A6. Masa bitumiczna zastąpi płyty betonowe

Kategoria: Aktualności

Podpisano umowy na przebudowę odcinka autostrady A6 Szczecin Dąbie – Rzęśnica i rozbudowę węzła Szczecin Kijewo łączącego A6 z DK10. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych, które zostaną teraz zastąpione masą bitomiczną.

Nowa jakość autostrady A6. Masa bitumiczna zastąpi płyty betonowe

Znikną klawiszujące płyty betonowe

Szczecin Dąbie - Rzęśnica to ostatni odcinek szlakowy autostrady A6 posiadający wykonaną 80 lat temu nawierzchnię z płyt betonowych, która obecnie jest w złym stanie. W jej miejsce zostanie wykonana nowa nawierzchnia bitumiczna, a skruszony beton z obecnej nawierzchni posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie na tym odcinku. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt („zielony most”), a cała trasa wygrodzona. Przebudowa rozpocznie się na północ od węzła Szczecin Dąbie (gdzie kończy się przebudowany w poprzednich latach odcinek), a zakończy przez węzłem Rzęśnica (ten węzeł zostanie przebudowany w ramach realizacji odcinka Miękowo - Rzęśnica drogi S3.

Węzeł Szczecin Kijewo po nowemu

Węzeł Szczecin Kijewo stanowiący połączenie autostrady A6 z DK nr 10 został wybudowany w latach 30 ubiegłego wieku, a następnie w latach 70/80 został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i znajduje się w złym stanie. Część łącznic nie ma pasów włączania i wyłączania, a pozostałe są nienormatywne. Współczesnych parametrów nie spełniają również wiadukty znajdujące się na węźle. Zakres prac obejmie odcinek A6 o długości 1,8 km i DK 10 o długości 1,3 km. Roboty obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów węzła, budowę nowych łącznic i jezdni zbiorczo – rozprowadzających w ciągu autostrady A6. Nawierzchnia autostrady zostanie przebudowana na bitumiczną, a jezdnie zostaną poszerzone o pas awaryjny. W efekcie powstanie nowy, większy węzeł drogowy, który zapewni zarówno znaczącą poprawę płynności, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

***

Oba zadania będzie realizowała firma Energopol Szczecin S.A. Łączna wartość podpisanych dziś umów to około 92 miliony złotych (35,4 mln odcinek szlakowy i 56,6 mln węzeł). Zakończenie realizacji planowane jest pod koniec 2019 roku (odcinek szlakowy) i w połowie 2020 roku (węzeł Kijewo). Zrealizowanie tych inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6.

źródło: gddkia.gov.pl
fot. 123rf.com
Tagi: A6, masa bitumiczna, płyty betonowe, autostrada
Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ