Partner serwisu
21 marca 2017

Droga ze Żnina do Wielkopolski w budowie

Kategoria: Aktualności

Rozpoczęła się gruntowna przebudowa 15-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 251 ze Żnina do Damasławka. W dzisiejszym (6 marca) uroczystym wbiciu pierwszej łopaty na placu budowy w Słębowie wezmą udział marszałek Piotr Całbecki, wicemarszałek Dariusz Kurzawa oraz samorządowcy z powiatu żnińskiego. Nową trasą pojedziemy w połowie 2018 roku.

Droga ze Żnina do Wielkopolski w budowie

– Uruchomiliśmy fizyczne wydatkowanie środków unijnych na modernizację dróg wojewódzkich z ogromnej puli zadań wartej w sumie 600 milionów złotych. Właśnie rusza pierwsza inwestycja – warta prawie 50 milionów złotych przebudowa drogi ze Żnina do granicy województwa, którą zrealizuje firma Eurovia. W ciągu półtora roku projekt będzie rozliczony. To jedna z czternastu inwestycji, które w tym trybie chcemy zrealizować – mówi marszałek Piotr Całbecki.

Trasa między Żninem a granicą województwa to ostatni odcinek wymagający przebudowy w ciągu dróg wojewódzkich nr 251 i 252, które komunikują południową część województwa kujawsko-pomorskiego. W ostatnich latach przebudowane zostały odcinki pomiędzy Żninem, Barcinem, Pakością, Inowrocławiem i Włocławkiem.

W ramach realizacji inwestycji jezdnia otrzyma szerokość 7 metrów. Powstanie 6 skrzyżowań skanalizowanych (z prawoskrętami i  lewoskrętowami) z drogami powiatowymi, 22 skrzyżowania z drogami gminnymi, a także 20 nowych zatok autobusowych. Konstrukcja drogi zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń rzędu 10 ton na oś. Przy trasie powstaną też ciągi pieszo-rowerowe: to możliwe dzięki współpracy z samorządami lokalnymi – gminą Żnin i Janowiec Wielkopolski – które będą partycypować finansowo w budowie tej infrastruktury (więcej).

W Żninie zaplanowano też przebudowę i wzmocnienie mostu na rzece Gąsawka w ciągu ulicy Dworcowej. Łuki na drodze będą dostosowane do obecnie obowiązujących norm. Zaplanowano też przebudowę przepustów,  chodników i zjazdów na posesje. Przy wjeździe do Żnina powstanie miejsce do kontroli i ważenia pojazdów - tego typu rozwiązania pozwalają inspektorom transportu drogowego skutecznie walczyć z przeciążonymi pojazdami, które są najbardziej odpowiedzialne za degradację dróg. Zaplanowano także budowę i przebudowę oświetlenia oraz odwodnienia drogi. Trasa zyska trwałe oznakowanie poziome z termoplastu oraz nowe oznakowanie pionowe. Powstanie też trzywlotowe rondo w Juncewie (obecne skrzyżowanie z drogą na Sielec). Węzeł, który połączy drogę z planowaną drogą ekspresową S5 zrealizuje GDDKiA.

Firma Eurovia Polska wykona zadanie za kwotę 46,9 mln zł i obejmie prace 7-letnią gwarancją. Cały plac budowy podzielono na kilka odcinków. Prace przy jezdni wykonywane będą połówkowo. Dzięki temu trasa będzie cały czas przejezdna. Wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną. W ramach prac przygotowawczych zrealizowano już wycinki drzew i krzewów.

Modernizacja trasy nr 251 w skrócie:

- Długość drogi – 15 km

- Termin realizacji – czerwiec  2018 roku

- Koszt zadania – 46,9 mln

- Gwarancja – 7 lat

 

 

 

Źródło i fot.: informacja prasowa

Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ