Partner serwisu
16 października 2023

Równiarki sterowanie joystickami

Kategoria: Maszyny i urządzenia

CASE wprowadza na rynek nowe joysticki do równiarek 836C i 856C. Ten system sterowania zapewnia lepszą kontrolę nad lemieszem, a także daje szereg usprawnień układu kierowniczego, co stanowi uzupełnienie i tak już wyróżniających się funkcji tych maszyn.

Równiarki sterowanie joystickami

Oferowane korzyści

  • Nowe, elektrohydrauliczne sterowanie za pomocą joysticków zmniejsza wysiłek operatora i zapewnia wysoką precyzję działania.
  • Większa produktywność i wydajność dzięki systemowi Dual Power, automatycznej zmianie biegów i trybowi jazdy powolnej (Creep mode).
  • Najwyższy komfort operatora i łatwość kierowania dzięki zoptymalizowanemu sterowaniu lemieszem i przeprojektowanej konsoli bocznej. Zgodność z europejską normą emisji spalin Stage V dzięki układowi oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną (SCRoF).
  • Zwiększone bezpieczeństwo dzięki kamerze cofania, która ogranicza konieczność ciągłego odwracania się operatora podczas pracy.


Sterowanie za pomocą joysticków

Elektrohydrauliczny system sterowania za pomocą joysticków, wbudowanych w regulowane podłokietniki po obu stronach fotela, zapewnia operatorowi nowy poziom kontroli nad lemieszem. Każdy joystick jest wyposażony w wiele przełączników rolkowych i przycisków do sterowania hydrauliką roboczą i funkcjami kierowania. Przeprojektowana konsola boczna posiada teraz dodatkowe przełączniki, które umożliwiają dostosowanie systemu do potrzeb operatora. Nowy układ sterowania umożliwia operatorowi kierowanie maszyną za pomocą lewego joysticka. Wszystkie polecenia, w  tym skręcanie przednich kół, łamanie przegubowej ramy i ustawianie pochylenia kół, są dostępne za pośrednictwem joysticka. Nowa funkcja RTC, którą aktywuje się po naciśnięciu odpowiedniego przycisku, umożliwia operatorowi szybkie przywrócenie wszystkich poleceń kierowania z  powrotem do pozycji centralnej. Pozwala to sterować maszyną bez konieczności odrywania rąk od dźwigni joysticka, co zmniejsza wysiłek i zwiększa produktywność. Po aktywacji funkcji sterowania komfortowego (Comfort Steering) zmniejsza się liczba obrotów kierownicą wymaganych do wykonania pełnego skrętu przez maszynę. Poprawia to precyzję kontroli nad kierownicą i ułatwia wykonywanie manewru pełnego zawracania przy niewielkim obrocie kierownicy. Funkcja sterowania kombinowanego (Combined Steering) łączy w jedną całość różne polecenia skrętu. Po jej włączeniu funkcje kierowania przednimi kołami, przesuwania przegubu ramy i pochylania kół działają razem, gdy operator obraca kierownicą lub porusza joystickiem. Daje to możliwość wykonywania ciasnych krętów, bez konieczności zastanawiania się, jakiego poszczególnego polecenia użyć. Dodatkowo, po włączeniu opcji TwinLift, operatorzy mają możliwość poruszania za pomocą prawego joysticka obydwoma siłownikami podnoszącymi naraz. Funkcja TwinLift ułatwia operatorowi korygowanie pozycji lemiesza, bez konieczności używania obu joysticków. Jest ona również przydatna podczas wyrównywania szerszego zbocza, ponieważ operator może po prostu podnieść lemiesz za pomocą jednego joysticka, aby zmienić pozycję maszyny do następnego przejazdu.


Dual Power

Równiarki CASE serii C są napędzane najnowszymi, sześciocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi FPT o  pojemności 6,7 litra. Jednostki napędowe, wykorzystujące technologię Hi-eSCR2, zostały wyposażone w  bezobsługowy katalizator utleniający (DOC) i układ oczyszczania spalin z selektywną redukcją katalityczną (SCRoF), aby spełnić europejską normę emisji spalin Stage V. Ten system połączony pomógł w konstrukcji kompaktowej komory silnika, w której temperatura osiągana przez układ Hi-eSCR2 podczas normalnej pracy jest średnio o 200°C niższa niż w  przypadku zastosowania tradycyjnego filtra cząstek stałych. Silniki zostały zaprojektowane specjalnie pod kątem specyfiki pracy równiarek, gdzie wymagana jest szybka dostępność momentu obrotowego w celu utrzymania wysokiego poziomu wydajności. System Dual Power oferuje zwiększoną moc silnika w zakresie od czwartego do szóstego biegu. W przypadku modeli 836C i 836C AWD silnik rozwija moc 102 kW (138 KM) na biegach od pierwszego do trzeciego i 115 kW (156 KM) na przełożeniach od czwartego do szóstego. W większych modelach 856C i 856C AWD silnik osiąga moc 129 kW (173 KM) na biegach od pierwszego do trzeciego, która wzrasta do 142 kW (190KM) na biegach od czwartego do szóstego. Moc przenoszona jest przez przekładnię Powershift Ergopower, oferującą sześć biegów do przodu i trzy wsteczne. Automatyczna zmiana biegów optymalizuje wydajność maszyny, pozwalając operatorowi skoncentrować się na pracy lemiesza środkowego i przedniego. Hydrokinetyczny zmiennik momentu obrotowego zapobiega dławieniu się silnika, a jego w pełni automatyczna 100% blokada zapewnia maksymalną przyczepność w każdych warunkach pracy. Modele z napędem na wszystkie koła są również wyposażone w tryb jazdy powolnej/pełzania (Creep mode), który umożliwia operatorowi ustawienie prędkości jazdy do przodu niemal niezależnie od obrotów silnika. To sprawia, że równiarka nadaje się do prac związanych z  zagęszczaniem gruntu, zmniejszając ogólną liczbę maszyn wymaganych na miejscu, zwiększając wydajność i obniżając koszty dla użytkownika. Zarówno modele 4WD, jak i 6WD są dostępne z opcjonalnymi oponami 24-calowymi, idealnymi do pracy na nierównym podłożu oraz w przypadku, gdy chcemy ograniczyć efekt podskakiwania kół.

Nie ma jeszcze komentarzy...
CAPTCHA Image


Zaloguj się do profilu / utwórz profil
ZAMKNIJ X
Strona używa plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. OK, AKCEPTUJĘ